Powered By Blogger

الخميس، 30 يونيو 2011

فضفضة عن شهر يونيو-30


قعدت فكرت كتير اكتب ايه فى التدوينة ال 30 لشهر يونيو
وقعدت افتح المدونة كتير وقرا اللى فيها واقفلها تانى
لاحظت انى اهتميت بيها اوى الفترة اللى فاتت حتى ساعة الامتحانات لما اتأخرت اسبوع رجعت دعبست على حاجات كنت كتباها قبل كده ا
للى عدلت فيها واللى نزلتها زى ماهى
حسيت انى بدات اتفس تانى بالتدوين
وبقيت افرح اوى لما افضى وقت من اليوم بتاعى علشان اشوف هاكتب ايه انهارده
وبعدها ابص على المدونات التانية واعقد اقرا شويه وادى تعليقات
فى ناس استفد منها جدا باسلوب كتابتها او فكرة طرحتها استفزتنى انى اكتبها
وفى ناس لما بدانا نتكلم على الفيس حسيت انى اعرفهم من زمان وبقوا مشروع اصدقاء فى السكة


انا فاكرة من شهر بالظبط موضوع الحملة جالى وقولت انا هاجرب اكتب كل يوم يعنى هاخسر ايه
انا عارفه انى كسلانة جدا فى موضوع الكتابة ده

وقولت انا كده كده اصلا نفسى اهتم بالمدونة وحطيت الموضوع معايا تحدى فى انى اكتب اى حاجه تخطر على بالى المهم انى اكتب
دلوقتى انا مضايقة جدا لان الشهر خلص وخايفة ابطل اكتب تانى
بس برجع اقول لنفسى ان بعد التدوين شهر بحالة عرفت انى كسرت حاجز الخوف بأنى اهمل المدونة تانى
وانى ارجع اكسل فى انى اكتب حاجه فيها

دلوقتى عرفت ان الصفحة البيضا مابقتيش تضايقنى لانى عارفه لما افتح المدونة وقعدت شويه اقرا حاجات ليا او لمدونين تانين هاطلع حاجه حلوة :)


بجد شكرا لكل اللى ساهم فى العمل ده
واللى ساعد على نجاحه

انا مستمتعة بيكوا جدااااااااااا
ومستنياكوا فى مشروع كتاب ال 100 تدوينة

شيماء حسن
30/6/2011

هناك 3 تعليقات:

Bent Men ElZman Da !! يقول...

"حسيت انى بدات اتفس تانى بالتدوين
وبقيت افرح اوى لما افضى وقت من اليوم بتاعى علشان اشوف هاكتب ايه انهارده"

حبيت اوى الجملتين دول
لانى حسيتهم اوى
اد ايه كان جميل بجد ان الواحد كل يوم يخصص وقت محدد للمدونه ويفكر هيكتب ايه ويخلى كل حاجه بتعدى من قدامه موضوع يكتب عنه
عاجبانى اوى جمله بدأت اتنفس تانى بالتدوين
لانى فعلا حاسه انى كمان كده

Lobna Ahmed Nour يقول...

التدوين اليومي تجربة رائعة فعلا يا شيماء
اشتراكي في حملية التدوين اليومي في مايو السنة اللي فاتت غير فيا حاجات كتير وغير المعدل العام للتدوين عندي
يمكن المرة دي معرفتش أوصل لـ30 تدوينة بس أنا عارفة إن تدوين كل يوم بيأكد لي إنه شيء أساسي في حياتي

مبسوطة إني اتعرفت بيكي :)

عاشقة القمر يقول...

دلوقتى عرفت ان الصفحة البيضا مابقتيش تضايقنى لانى عارفه لما افتح المدونة وقعدت شويه اقرا حاجات ليا او لمدونين تانين هاطلع حاجه حلوة :)

بس خلاص
:)

فعلا ما تبطليش تاني كتابة دي كانت حاجة حلوة اوي على فكره