Powered By Blogger

الثلاثاء، 14 يونيو 2011

الى اشعارا اخر - 12


الصفحة فاضية ... تانى
للمرة المليون الصفحة فاضية اكتر حاجه بتخلينى مستفزة ان الصفحه تبقى قدامى فاضية
الصورة اللى فى البوست ده استفزتنى انى اكتب الكلام ده
حاسه ان الافكار عماله تقع منى ومش عارفه المها ولا اطلعها على ورق
الافكار دى زى علاقتى بمسلسل جرايس انتومى والامتحانات وعن صديقى اللى اتغير فى ظروف غامضة وعن حاجات كتير اوى بس للاسف مافيش عندى حصيلة للكلام فى دماغى دلوقتى علشان الكلام ده يطلع
لو عملوا تصوير لمخى دلوقتى هايلاقوا خط مستقيم ماشى فيه بدون اى تعريج بيدل على اى اشارة للتفكير
ايه اللى خلانى اوصل للشعور ده تانى ؟
مش ايام امتحانات ولا نزله البرد اللى جتلى فجأة
اكيد فى حاجه تانيه بس مش قادرة اوصلها
وتساؤلات كتير بقى فى دماغى زى السؤال الاكبر والاهم
هو انا ليه مش بعرف اكتب وانا مبسوطة؟

والاجابة مش فى ايدى للاسف بس الجنان نفسه بقى انى بدات احط نفسى فى تصور اكتئابى علشان اعرف اكتب
واتخيل احداث محبطة وسخيفة علشان اعرف اكتب
بس بقى الجميل جدا انى بحس انى مضايقة فعلا ومخنوقة ها هاكتب بقى اخيرا
بس المفأجاة انى برضه مش عارفه اكتب

الصفحة فاضية قدامى الى اشعار اخر هحاول اكتب

شيماء حسن
14/6/2011


هناك تعليقان (2):

Unknown يقول...

ليه مش بعرف اكتب وانا سعيدة...
سؤال حلو :)) الحزن عموما و ده شئ انا بحسه فيه حاجة بنحبها ، بيدينا إحساس بعمق الأفكار و المشاعر ف ظل وجوده ، أو بيدينا فرصة نادرة نتواصل فيها مع جوانب أعمق في ذاتنا مبنعرفش ننتشلها ولا نوصل لها إلا و احنا غرقانين ف الحزن...

عاشقة القمر يقول...

هو انا ليه مش بعرف اكتب وانا مبسوطة؟
ااااااايووووووون هو ده .. السؤال الحيوي المحوري الاسطوري اللي عمري ما لقيتله اجابة .. هو انا ليه مش بعرف اكتب وانا مبسوطة ؟ .. نفسي اعرف فعلا .. ولا بييجي في بالي حتى .. ولو جه في بالي اني اكتب مابعرفش اكتب عن ايه .. ولو جه في بالي اكتب عن ايه ماعرفش اكتبه ازاي ومايجيش الكلام .. بصي ماعرفش لو عرفتي قوليلي انا زي اختك برضو يا اوشا
:)