Powered By Blogger

الأحد، 1 نوفمبر 2009

نوفـــــــــمبر


فيروز
دائما ما اقول لكى تنعم بصوت فيروز الملائكى يجب ان تسمعه فى الشتاء



رائحه المطر بالخارج. تتزامن مع اول نوفمبر
ربما قد تكون امطرت فى مناطق اخرى ولكننى لن ارى المطر الا حاليا
مازال نوفمبر يحمل فى جعبته الكثير لى
فمهما اختلافنا فهو اعز الشهور الى قلبى
وليس السبب اننى ولدت فى هذا الشهر ولكن السبب انه دائما مايتزامن معى بالشتاء
وكم احب هذا الفصل
بما يمثله بالهدوء فى النفس والحنين الى شئ ما لاتدرى ماهو

فقط عندما شممت رائحه المطر وشعرت بانه قادم لا محاله الليله بعد ساعات بعد دقائق
احسست بهدوء وراحه نفسيه
المطر الوحيد القادر على غسل الروح من شوائبها طوال العام
وكم احتاج الى هذا الشعور

1\11\2009
شيماء حسن

هناك 4 تعليقات:

Mohamed Gabriel يقول...

بجد وانا كمان جو الليل والمطر دة بحبة اوى يمكن علشان اتولدت ف الشتا يمكن

تحياتى
:)

عاشقة القمر يقول...

الحنين الى شئ ما لاتدرى ماهو

صح جدا ومش عارفه ليه .. وبالنسبه لفيروز فعندك حق جدا انا اول امبارح كنت عايشه احلى جو صوت فيروز مع ريحة المطر كان احساس مالهوش حل ..
تيجي اغيظك واقولك ان المطر عندنا كان مغرق الدنيا من ساعة واحدة بس
:)

اوشاااااااااا .. مبروك يا قمر على البلوج الجامده .. اخيراا
:)

Unknown يقول...

أنا مش غاوى شتا أوى..بس أنا بحب الشهر ده أوى..ربنا يديمه علينا نعمة
:)

فيروز كمان من مواليد نوفمبر على فكرة

A. M. El-Saeed يقول...

أنا كمان بحب المطر قوي
و بحب منظره قوي
ولو إنه دايماً بيقلب معايا بدور برد
:-D